Tajlandia – pierwszy raz tak blisko równika

Pewnie większość z was oglądała film „Kickboxer” z Jean Claude van Damme, gdzie fabuła osadzona jest w tle tropikalnej roślinności i świątyń buddyjskich a dominującą sztuką walki jest muay thai.Tak…. to Tajlandia!

Wylot odbył się z Berlina liniami AirBerlin w kwietniu. Do Tajlandii potrzebna była wiza, którą załatwialiśmy sami bez pośredników w ambasadzie w Warszawie. Wystarczyło wysłać paszporty kurierem wraz z wnioskami i opłatą-może troszkę ryzykowne, ale odbyło się bez problemów. Obecnie wiza już nie jest wymagana.

Prawda, że ładna:)

20141129_212758

IMG_6280Samolot był o dziwo tylko w 70% zapełniony, więc było sporo miejsca podczas 11-sto godzinnego lotu:)

Przed nami kilka godzin oczekiwania na pokój w hotelu BEST WESTERN Phuket Ocean Resort,  szczęśliwie przy basenie, aczkolwiek skuszony chęcią zimnej kąpieli po długim locie  zapomniałem o nasmarowaniu się kremem  i następne 2 doby miałem wyjęte z życia:)

IMG_6292Poniżej jeszcze widok z wyższego piętra w hotelu

Plaża Karon Beach

Do plaży  było może z 50m prze ulicę. Jako , że Tajlandia to kraina uśmiechu na wstępie przywitał nas Pan Taj…

IMG_6358IMG_6360Ciekawostką jest to, że na plaży zainstalowana jest kamera i przed wyjazdem codziennie śledziłem pogodę, gdyż o dziwo o tej porze roku Tajlandię nawiedziły powodzie. Link do kamerki tutaj

Tuż obok plaży…

IMG_6369Jeśli chodzi o ceny leżaków i parasoli to bardzo tanio-ok. 100 THB za cały dzień (10zł).

Do tego świeży sok z mango albo kokosik…

IMG_6403Woda w Morzu Andamańskim była bardzo ciepła (ok.29 st) i przejrzysta. Nawet dało się posurfować gdyż fale także były niczego sobie:) Ilość plażowych sprzedawców – porównując np. z Bali- jest nieporównywalnie mniejsza (bynajmniej na tej plaży). Mogłem spokojnie skończyć The Stand Stephena Kinga:) Niemniej jednak kupiliśmy lampkę w kształcie słonia, podkładki pod kubki i talerze oraz super miotełkę do usuwania plażowego piasku:)

Phuket i Bangla Road

Na wyspie centrum rozrywki i główna plaża znajdują się w Patong, które można by rzec     jest   dzielnicą rozpusty, a dokładniej ulica Bangla Road. Wszechobecne są kluby nocne go-go gdzie masowo striptizerki tańczą na rurach albo można zobaczyć  tzw. ping-pong show:) Oczywiście się tam udaliśmy:) Na moje nieszczęście zaczepiał mnie nawet jeden lady-boy!

16042011035

Tajskie przysmaki

Tajlandia słynie oczywiście ze świetnej kuchni. Zresztą cała kuchnia azjatycka jest znakomita. Na ulicy w oczy rzucają się różnorodne owoce morza..

IMG_6429My codziennie jedliśmy w jednym miejscu: Red Onion i z ręką na sercu mogę polecić tą restaurację. Zawsze ustawiały się tam kolejki. Za obiad z przystawką, deserem i 2 browarami nie zapłaciliśmy więcej niż 40-50zł. Poniżej jeden z naszych obiadków:)

IMG_6431Na ulicy można spotkać stragany z owocami i innymi cudami. Jednym z popularnych owoców w Azji jest durian, słynący ze swojego odrzucającego zapachu podobnego do zgnitego mięsa. Z tego też względu jest zakaz wnoszenia do hoteli tego owocu. Wyczytałem gdzieś, że smakuje znacznie lepiej niż pachnie-NIE DLA MNIE-po prostu ohydne! Ania też się skusiła:)

IMG_6434I jeszcze takie cuda…

IMG_6435Polecam także naleśniki smażone na oleju kokosowym nadziewane smażonym bananem. A wszystko robi babcia na mobilnym wózeczku na ulicy:)

Ko Phi Phi , Zatoka Phang Nga i Wyspa Jamesa Bonda

Lokalne wycieczki wykupiliśmy oczywiście na ulicy, chociaż pani z biura namawiała nas na droższe i niby ciekawsze-gówno prawda:)

Na pierwszy rzut poszły wyspy Ko Phi Phi..

Phi_Phi_Islands

IMG_6449W tym regionie są też świetne warunki do nurkowania. My zabraliśmy tylko zestaw ABC:)

IMG_6484IMG_6483IMG_6477

Po drodze zwiedziliśmy jeszcze parę wysepek…

IMG_6513IMG_6521IMG_6551Koszulka i kapelusz to rezultat wcześniej wspomnianego opalania pierwszego dnia na basenie:)

Podczas powrotu mogliśmy zobaczyć na żywo jak wyglądają obchody święta Songkran  czyli takiego tajskiego śmingus-dyngus…

Do zatoki Phang Nga popłynęliśmy statkiem razem z Australijczykami i Nowozelandczykami-bardzo wesoła ekipa:)

IMG_6588Po drodze piękne widoki

IMG_6593IMG_6626Na statku były kajaki, którymi potem wpływaliśmy do jaskiń, gdzie momentami trzeba było płynąć na leżąco:)

IMG_6600IMG_6641IMG_6642IMG_6647IMG_6654IMG_6659

IMG_6670Coś Wam to przypomina?

Przycumowaliśmy w końcu na Wyspę Jamesa Bonda. Nazwa wyspy pochodzi od filmu o agencie 007 kręconym w roku 1974 właśnie w tym miejscu.

IMG_6699Wyspa także nazywana jest „wyspą gwóźdź”, co tłumaczy powyższe zdjęcie.

IMG_6705IMG_6689Po ciężkim dniu pora na zasłużony relaks…

Khao Lak i Tsunami

Do parku narodowego Khao Lak warto się wybrać. Można poczuć o drobinę równikowej przyrody i pobawić się z małpami:)

IMG_6879IMG_6881IMG_6900IMG_6819Po drodze odwiedziliśmy coś w rodzaju muzeum Tsunami, które nawiedziło ten region w 2004r.

IMG_6768IMG_6775Powyżej łódź policyjna, którą fala Tsunami zniosła kilka kilometrów w głąb lądu.

Poniżej jeszcze kilka fotek z tej wycieczki. Dodam tylko , że w programie był także spływ kajakowy rzeką, gdzie na gałęziach nad głowami wylegiwały się np. węże:)

Przejażdżka na słoniach

Wielbłądów już próbowaliśmy, więc przyszła pora na słonie:)

IMG_6836IMG_6839IMG_6842IMG_6843Na koniec trzeba było nakarmić słonika…

IMG_6854A poniżej krótki filmik

To już niestety końcówka i ostatnie chwile na plaży…

IMG_6980Pozostał niedosyt, tym bardziej że na celowniku jest przecież jeszcze Bangkok:)

Jak polecimy, na pewno to zobaczycie:)

3 myśli w temacie “Tajlandia – pierwszy raz tak blisko równika

1. Byłem w Tajlandii 3 razy i zapewne na tym się nie skończy. Fajnie było sobie przypomnieć te miejsca. Ile kosztuje lot air Berlinem? Czy mają jakieś promocje poniżej 400 euro?

Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )